Toomáš Opatřil – VOP

Všeobecné obchodní podmínky (VOP) č. 2/2024

tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č.

89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“)

1. Dodavatel a zákazník

Dodavatelem je: Kovovýroba Tomáš Opatřil, se sídlem č.p. 88, 67915 Lipovec, IČO: 030 86 895.

Zákazníkem je osoba, která uzavírá smluvní závazek (objednávku) s dodavatelem v rámci své

podnikatelské činnosti.

2. Předmět VOP

Předmětem těchto VOP je stanovení podmínek pro dodávky a jednotlivé odběry výrobků a služeb

zákazníkem od dodavatele.

3. Všeobecné dodací podmínky

3.1. Výrobky/služby budou dodavatelem dodány na základě objednávky zákazníka, kterou

dodavatel písemně potvrdí včetně ceny a termínu dodání.

3.2. Objednávka musí obsahovat specifikace a množství požadovaných výrobků/služeb. Případná

revize dílů/výkresů musí být v objednávce řádně označena. Zákazník je povinen na změnu dílů/výkresů

upozornit.

3.3. Standardní součástí služeb není příprava výrobní dokumentace. Trvá-li zákazník na jejím

zpracování, dodavatel její přípravu potvrdí postupem podle odst. 3.1. těchto VOP. Podmínkou započetí

prací je úhrada zálohové platby ve výši 100 % ceny do 5 kalendářních dnů

3.4. Zaslaná data zákazníkem jsou považována za platná a úplná. Zákazník je zodpovědný za

správnost a úplnost všech zaslaných dat/podkladů potřebných k výrobě, a to i za výrobní dokumentaci

atypických výrobků/služeb.

3.5. Dojde-li po potvrzení objednávky ke změně dokumentace či zadání, musí proběhnout řádné

změnové řízení a opětovné odsouhlasení objednávky postupem podle odst. 3.1. těchto VOP včetně

případného nového termínu dodání nebo ceny.

3.6. Dojde-li po potvrzení objednávky k prodlení na straně zákazníka v dodání věcí nezbytných pro

realizaci objednávky, vyhrazuje si dodavatel právo jednostranně změnit termín dodání.

3.7. Doprava výrobků/služeb je řešena dohodou pro jednotlivé objednávky. Doprava není

zahrnuta v ceně služeb/výrobků.

3.8. S výrobky/službami je zákazníkovi dodán dodací list nebo faktura – daňový doklad.

3.9. Obaly nejsou zahrnuty v ceně výrobků/služeb a jsou účtovány zvlášť. Vratné obaly je po

vzájemné dohodě možné do 3 měsíců vrátit, přičemž bude účtována amortizace ve výši 20 % z hodnoty

těchto vratných obalů.

3.10. V případě dohody o zajištění skladových zásob se dodavatel zavazuje skladovat pro zákazníka

oboustranně odsouhlasené množství výrobků ve svých skladových prostorech. V případě ukončení

spolupráce se zákazník zavazuje tuto zásobu odebrat nejpozději do 1 měsíce od písemného vyzvání

dodavatelem. Po uplynutí této lhůty bude za každý den zákazníkovi účtováno skladovné ve výši … za

každý den.

3.11. Skladovné podle odst. 3. 10 těchto VOP bude účtováno rovněž zákazníkovi, který ani do 7 dnů

od písemného vyzvání dodavatelem nepřevezme hotové výrobky.

3.12. Není-li v potvrzení objednávky uvedeno jinak, jsou ocelové prvky dodány do 30-150

kalendářních dnů, nerezové prvky do 60-120 kalendářních dnů od obdržení platby.

4. Cena zboží a platební podmínky

4.1. Cena výrobků/služeb je stanovena individuálně dle cenové nabídky a písemně potvrzena

dodavatelem postupem dle odst. 3.1. těchto VOP. Doprava a balné není zahrnuto v ceně

služeb/výrobků.

4.2. Podmínkou zahájení realizace objednávky je úhrada zálohové faktury za výrobky/služby, a to

ve výši 50% – 90% z celkové ceny objednávky. Fakturace zbylé části ceny je prováděna po předání

výrobků/služeb. Případné uplatnění reklamace nemá na splatnost této části ceny vliv.

4.3. Splatnost faktur je 14 dní od jejich doručení na e-mail uvedený zákazníkem.4.4. Při překročení doby splatnosti bude zákazníkovi účtován zákonný úrok z prodlení za každý

den prodlení, jehož úhrada bude potvrzena vystavením tzv. penalizační faktury, současně může

dodavatel od smluvního závazku odstoupit.

4.5. Při překročení doby splatnosti si dodavatel vyhrazuje právo jednostranně změnit termín

dodání.

4.6. Dodavatel si vyhrazuje právo nechat si u pojišťovny stanovit výši úvěrového limitu, případně i

pojistit platby zákazníka.

5. Přechod vlastnictví a záruka na jakost zboží

5.1. Vlastnické právo k výrobkům/službám přechází na zákazníka dnem, kdy zaplatil celkovou

cenu dle potvrzené objednávky.

5.2. Nebezpečí škody na výrobcích/službách přechází na zákazníka okamžikem namontování,

dovezení a složení, předání/převzetí výrobků nebo jejich části na místě určeném a to i bez potvrzení

dodacím listem. Na tento okamžik (zejména dovezení a složení výrobků na místo určeného dle

domluvy) bude zákazník upozorněn, a to pomocí e-mailu, telefonu nebo SMS. V případě, že zákazník

neposkytne nezbytnou součinnost k převzetí hotových výrobků služeb, považuje se za okamžik předání

upozornění dle věty předchozí.

5.3. Dodavatel přejímá záruku za jakost výrobků/služeb po dobu 12 měsíců, pokud není dohodou

stanoveno jinak. Záruční doba začíná běžet dnem dodání výrobků/služby.

5.4. Zákazník je povinen výrobek/službu zkontrolovat bezprostředně po převzetí. Pozdější

reklamace zjevných vad nebude považována za oprávněnou. Oprávněná reklamace bude vyřízena

nejpozději do 90 dnů.

6. Další důsledky prodlení s úhradou

6.1. Dodavatel je oprávněn zastavit dodávání výrobků/služeb zákazníkovi, pokud bude v prodlení

s úhradami vystavených faktur z jiných objednávek.

6.2. V případě, že ze strany zákazníka dojde k neuhrazení dodavatelem vystavených faktur –

daňových dokladů, a toto zpoždění překročí dobu 14 kalendářních dnů, počínaje dnem následujícím po

datu splatnosti nejstarší neuhrazené faktury, je dodavatel bez dalšího upozornění oprávněn odprodat

nebo postoupit celou pohledávku za zákazníkem třetím osobám.

7. Závěrečná ustanovení

7.1. Všechna data, která dodavatel o zákazníkovi získá, jsou chráněna před jejich zneužitím, nejsou

poskytována třetím osobám (s výjimkou zajištění plnění dle smlouvy, při uplatnění práv dodavatele či

na žádost oprávněných subjektů) a slouží pouze ke kvalitnímu poskytování služeb. Zasláním návrhu

objednávky bere zákazník tato pravidla o shromažďování a používání osobních údajů v uvedené míře

na vědomí a souhlasí s nimi.

7.2. Ustanovení odchylná od těchto VOP je možné sjednat v objednávce. Odchylná ujednání

v objednávce mají přednost před ustanoveními VOP.

7.3. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky. Potvrzení obsahu

objednávky uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného

obsahu objednávky, nemá právní účinky.

7.4. Smluvní strany se dohodly, že veškeré jejich spory vzniklé z objednávky nebo v souvislosti s ní

budou rozhodovány podle českého práva před obecným soudem dodavatele, tj. Městským či Krajským

soudem v Brně.

7.5. Tyto podmínky jsou platné od 1.2.2024